V souvislosti se změnou zákonů o evidenci obyvatel, o občanských průkazech a cestovních dokladech došlo od 1. ledna 2016 k úpravě ukládání písemností osob, které mají hlášený trvalý pobyt na adrese ohlašovny, tedy na obecním úřadu. Takto hlášeným osobám se nově ukládají oznámení o uložení zásilky a výzvy s poučením na ohlašovně, v jejímž správním obvodě má hlášen trvalý pobyt. Po uplynutí lhůty deseti dnů jsou splněny podmínky fikce doručení; desátým dnem se považuje písemnost za doručenou. Důležité je také upozornit na skutečnosti, že i nepřevzatá písemnost nabude právní moci a stane se tak vykonatelnou. Nevyzvednutí písemnosti adresátem neznamená, že po adresátovi nikdo nic nemůže chtít, protože o tom nebyl srozuměn. Řízení pokračuje dál. Nepřevzetím pošty je možné promeškat např. lhůtu na odvolání a poškodit takovýmto chováním pouze vlastní osobu.